11.01.2022

Nový rok, nová předsevzetí, která skončí stejně rychle, jako začala. Dejme si pro jednou cíl, který má smysl, a na měsíc leden se zaměřme na rostlinnou stravu. Ta prospěje nejen našemu zdraví, ale hlavně planetě, což je v době klimatických změn více než potřeba. Značka vegetariánských a veganských výrobků Garden Gourmet se rozhodla jít příkladem a spojila své síly s neziskovou organizací ProVeg. Společně motivují k 30denní Veggie Challenge, která vám pomůže snížit uhlíkovou stopu a zároveň vám zachutná.

„Leden je doba, kdy všichni odlehčujeme svým jídelníčkům a snažíme se nastartovat tělo do nového roku. V Garden Gourmet bychom rádi odlehčili také planetě, proto jsme se zapojili do celosvětové veggie výzvy. Ta má za cíl vyzdvihnout benefity rostlinné stravy a ukázat, že i tento způsob stravování může být výborný jak chutově, tak nutričním složením. V této iniciativě jsme se spojili s neziskovou organizací ProVeg, která dlouhodobě dokazuje, že rostlinná strava může být plnohodnotnou alternativou. Budeme rádi, když se k nám přidáte a společně dopřejeme naší planetě novoroční očistu," říká Emine Mamarasulovova, brand manažerka Garden Gourmet.

Proč se do výzvy zapojit?
Do výzvy se zapojíte jednoduše registrací na https://veggiechallenge.cz/gardengourmet/. Je pouze na vás, jak moc se do toho vrhnete. Můžete zkusit jíst vegansky nebo vegetariánsky. Pokud se však na plně bezmasou stravu necítíte, stačí jíst rostlinně jen pár dní v týdnu. I tím planetě pomůžete.
Po zaznamenání svého jídelníčku na webu Veggie challenge zjistíte, jaký vliv má vaše strava na přírodu. Za jediný měsíc můžete ušetřit až tři zvířecí životy, ale i značné množství emisí CO2, vody a půdy.


Obrázek 1: Příklad, kolik ušetříte, když přejdete na 30 dnů z běžné stravy na veganskou.
Ač se to nemusí na první pohled zdát, rostlinné vaření není vůbec obtížné, což vám dokáže více než 100 receptů v aplikaci. Můžete si zde vytvářet nákupní seznamy, které zajistí, že budete mít v lednici vždy vše potřebné.
Díky registraci získáte osobní koučku, na kterou se můžete obrátit, když si nebudete s něčím vědět rady. Navíc vás bude zásobovat newslettery plnými užitečných tipů a receptů, se kterými bude dodržení výzvy ještě snadnější. Sdílejte své zkušenosti a recepty na sociálních sítích pod hashtagem #odlehcujeme a inspirujte tak ostatní k výzvě.

„Veggie Challenge je 30denní výzva, která spotřebitelům a spotřebitelkám pomůže snížit spotřebu živočišných výrobků, a účinně jim pomáhá překonat nejčastější bariéry, které jim brání stravovat se více rostlinně, například seznámením s nejnovějšími rostlinnými produkty i doporučením ověřených receptů,” představuje Veggie Challenge manažerka kampaně Tereza Trávníčková.

3 hlavní důvody, proč se do výzvy zapojit

1. Chuť – S Garden Gourmet vám toto předsevzetí zachutná! V dnešní době máme k dispozici širokou nabídku různých druhů zeleniny, vegetariánských a veganských produktů. Z těch je možné vykouzlit nespočet jídel, které skvěle chutnají a uspokojí i ty největší gurmány. Navíc produkty od Garden Gourmet vám pomůžou ještě více zpestřit váš rostlinný jídelníček.

2. Zdraví – Pestrá rostlinná strava obsahuje všechny živiny, které tělo potřebuje. Navíc skýtá mnoho benefitů, které pomáhají v prevenci před různými civilizačními chorobami – má pozitivní vliv napříkad na hladinu cholesterolu, cukru i krevní tlak.

3. Životní prostředí – Průměrný Čech za rok zkonzumuje více než 80 kg masa a jeho spotřeba se každoročně zvyšuje. Na výrobu jednoho kilogramu hovězího masa je potřeba až 15 500 litrů vody – stejné množství vody by vystačilo na dva měsíce sprchování. K výrobě rostlinného burgeru je potřeba mnohem méně vody i půdy.

S produkty Garden Gourmet se výzva plní ještě lépe
V současné době jsou u nás dostupné tři produktové řady značky Garden Gourmet. První z nich je Sensational, kam patří Sensational burger, favorit českého trhu. Další řadou jsou Alternativy masa, kam spadají Veggie kuličky nebo Veggie řízek. Poslední řadou jsou Zeleninové dobroty, ze kterých si můžete vychutnat třeba Falafel.
Závod vyrábějící produkty značky Garden Gourmet se nachází v české Krupce a výrobky odtud putují do 33 zemí světa. Na český a slovenský trh ročně dodají 734 tun. Díky rostoucímu trendu flexitariánství a vegetariánství objem jejich produkce stále roste. Značka Garden Gourmet se mimo jiné zavázala, že bude do roku 2022 uhlíkově neutrální. Společnost Nestlé tak úspěšně pokračuje v plnění dlouhodobých závazků v oblasti ekologické udržitelnosti.

www.nestle.cz


Teetravel - Váš golfový svět na dlani