16.04.2025

Více než třetina lidí připouští, že politická reklama může obsahovat nepodložená tvrzení, dezinformace v ní ale odmítají.


Česká marketingová společnost zveřejnila další šetření v rámci dlouhodobého výzkumného projektu „Češi a reklama“. Tento projekt v rámci aktivit České marketingové společnosti založila již v roce 1993 PhDr. Jitka Vysekalová.


Předmětem šetření jsou zejména témata postojů ke konkrétním nosičům reklamy, nasycenost či přesycenost reklamou v jednotlivých médiích, role reklamy při nákupu, postoje ke kontroverzním tématům v reklamě, vnímání společenské role reklamy, ale také např. reklama v politice. Realizátorem šetření, které probíhá metodou CAWI na cílové skupině on-line populace ve věku 16 let +, je tradičně agentura ppm factum research. „Vývoj postojů k reklamě v posledních letech nasvědčuje tomu, že lidé se na reklamu dívají čím dál víc „realisticky“, tedy uvědomují si její přínosy i negativa a chápou ji jako nutnou součást současného světa a ekonomiky. Z časového vývoje segmentace názorů na reklamu vyplývá, že oproti minulým letům nyní posílil názor, který charakterizujeme úslovím, že reklama je dobrý sluha, ale zlý pán.


Zároveň naopak oslabily krajní segmenty, tedy skupiny těch, kdo reklamu nesnášejí, i těch, kdož ji milují“ říká PhDr. Stanislav Hampl (ppm factum research).

Více na:


Česká marketingová společnost, Novotného lávka 5, 11000 Praha 1, www.cms-cma.cz



Pro další informace:
Ing. Tomáš David, prezident ČMS, tel. 602 215 822, mail: david@cms-cma.cz
Patricie Jakešová, tajemnice ČMS, tel. 606 705 357, mail: jakesova@cms-cma.cz
Česká marketingová společnost, Novotného lávka 5, 11000 Praha 1, www.cms-cma.cz

Zdroj ČMS.

Foto: Šebík


Teetravel - Váš golfový svět na dlani